Vědecké výzkumy nepotvrdily, že ten, kdo pije hodně vody, pomáhá tělu zbavovat se toxických látek. Tvrdí to odborníci, kteří svou studii tento týden zveřejnili v časopise Journal of the American Society of Nephrology.Neexistují důkazy o výhodách, které organismu přináší konzumace vody v množství větším, než si vyžádá pocit žízně. Žádný vědecký poznatek nás neopravňuje doporučit pít denně víc než 1,5 litru vody, tvrdí autoři zprávy Dan Negoianu a Stanley Goldfarb, kteří působí na Pensylvánské univerzitě.
Svou studii zaměřili na to, zda zvýšený příjem vody opravdu zlepšuje funkci ledvin při vylučování toxických látek z organismu, jak se všeobecně soudí. Dospěli k závěru, že nikoli a že naopak nadměrné množství vypité vody filtrační funkci ledvin zhoršuje.
Zvýšit příjem vody se někdy doporučuje také při redukčních dietách s tím, že to pomáhá snižovat chuť k jídlu. Negoianu a Goldfarb ale tvrdí, že žádný z experimentů nepotvrdil souvislost s množstvím přijaté vody a udržením váhy. A vyvrátili také pověsti o tom, že několik sklenic vody navíc pomáhá zkrášlit pokožku nebo zamezit bolestem hlavy.